tisdag 19 januari 2010

SöS återbesök.

Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Jag lyckades att gå fel, när jag skulle till ortopeden idag, trot att det inte är mer än kanske 100 m att gå. Från informationen är det rakt fram och första till höger. Jag smet in direkt bakom informationen, det blev lite extra träning, ingen fara jag hade gott om tid. Mycket folk i väntrummet, kom in 25 min efter utsatt tid. Det gör inget trevlig ung läkare som lyssnar även på gamla tanter. Berättade för honom hur jag kände efter operationen och mina funderingar om jag skulle lyckas lära mig att gå. När värken avtog så gick det lättare och när agrafferna blev bortplockade gick allt mycket lättare. Han tyckte jag böjde och rättade knät väldigt bra, så sa jag att trots att jag fuskar mig igenom träningen, men försöker hålla igång att gå så mycket som möjligt. Att jag på eftermiddagarna kan gå utan kryckorna kortare sträckor, det var också OK . Sen visa han mig röntgenbilden och hur rakt och fint det var framifrån.
Berättade att jag var helnöjd med operationen och att jag idag inte ångrade mig att jag gjort den. Då skratta han och sa, ja då får vi väl ta det andra knät också. Innan jag går säger jag att jag ligger i träning för Let´s dance. Han skratta och tyckte det var bra att jag har ambitioner.

1 kommentar: