torsdag 25 februari 2010

Besök av barnbarn

Idag kom Tomas och hans 2 yngsta döttrar och Wisky. han är för gullig, då ställer han sig brevid mig trycker sin sida mot mina ben, för att jag ska klia honom i pälsen och prata med han. Han snackar också, jösses så han låter. Jag bjöd på senapspanerade fläskkotletter kokt potatis och glass.Tomas fixa min dator tog med sig min gamla dator, men han plockade ur hårddisken och lade in den i Rogers dator så ska han försöka få igång den, det var elförsörjningen som hade gett upp. Tur i oturen allt på hårddisken var kvar,var mest orolig för släktforskningen hade inte lust att skriva om allt det som jag lagt in på Holger, har det på papper också så jag blir inte helt ställd om datorn kraschar. Nu ligger det på externdisk, och mina foton ska sortera dem och göra iordning dem i mappar. Hittade 2 disketter med foton, Tomas tog med dem för att lägga över dem på CD-skiva Nu fungerar det jättebra och jag är nöjd. Så fixade han till det sista på min radio, bytte högtalare och programera in radiokanaler, så leta vi efter fjärrkontrollen hittade flera stycken men inte den aktuella, till slut hitta Tomas den. Han har röjt bort minst 100m gamla kablar som bara har blivit utbytta men ingen har orkat att ta bort dem. Han fixade så jag fick 3 sladdosor frilagda, han är duktig. När de gick sen så blev Rickard med dem ner så vi slängde de där gamla kablarna och en gammal utsliten radio m.m.
Har ikväll fixat räkningar, så jag får bo kvar 1 månad till *s*

2 kommentarer:

  1. Härligt att de kommer och hälsar på och kan hjälpa till med lite allt möjligt. Har också betalat räkningarna idag. Roligare göra kan man ha.

    SvaraRadera
  2. Det är ett nödvändigt ont, det där med räkningar

    SvaraRadera