torsdag 11 mars 2010

Vår?

Dagarna har blivit längre, jag har lurat mig själv flera gånger sista tiden, tror inte att klockan är så mycket. Solen går inte ner förän tjugo minuter i sex, blev liksom snopen, kan det vara det att de senaste veckorna har det varit mulet snöfall och halvgrått hela dagarna, så man har liksom inte registrerat att det blivit så mycket ljusare om kvällarna, även mornarna är ljusare, härligt nu är det bara att vänta på värmen. Ja så klart, all denna snö måste tina också, då får vi väl vänta på ett rejält regnväder, för ska dagsmejan fixa snösmältningen får vi vara glada om det är snöfritt till Valborgsmässafton. Då när vi går ut och eldar och sjunger in våren, så som vi gjort långt före vikingatiden.
Skickade efter lite nya kläder nu till våren sommaren. behöver lite nytt och i min storlek. Det jag har är liksom lite fladdrigt runt kroppen. När jag skrivit ordern var jag tvungen gå och kolla vad det var för storlek på topparna och jackan jag har och insåg att jag borde nog ta en storlek mindre. Härligt underbart, skrattar här för mig själv när jag tar på mig vissa kläder, tur det finns symaskin så man kan sy in, så de åtminstånde hänger kvar på kroppen.
Idag kom det två vadderade kuvert från syrran, hon mailade och sa att hon skickat present till mig, 2 stycken paltbrödskakor. Vi tänkte och äta det i måndags men vi fick inte tag i något paltbröd. Nu ska jag laga iordning till mig en dag, och frysa till en eller två gånger, det blir mums.
Det ringde på dörren idag, jag öppnar inte när jag är ensam hemma, om det inte är så att det är någon på väg till mig. Jag brydde mig inte, men så knacka det på dörren, ja det är ju lite mer som någon jag känner lite mer nära bekant. Jag öppnar därute står det en för mig okänd man, visserligen välklädd och såg trevlig ut, han talar om att han är ute och ska prata med mig om Gud. Jag tände på alla cylindrar, kände mig lurad bedragen, det var ingen jag kände, hur kan han stå där och knacka på min dörr, när jag inte öppnade när han ringde.Jag talade om att jag var inte intresserad av att prata med honom, och vad menade han med att komma och störa mig. Jag hade annat att göra än att öppna dörrar åt idioter, behöva springa i onödan med mina värkiga leder. Pang så åkte dörren igen. Han fick inte en syl med i vädret. Jag var så arg så jag såg rött. Tänker inte öppna dörren när jag är själv hemma, inte ens om de säger att det brinner eller kåken håller på att ramla ihop. Det har varit mycket i Brandbergen och Jordbro, folk som har fått besök av personer som uppger sig komma från olika myndigheter bostadsbolag och lurat sig in hos de äldre som blivit både misshandlade och rånade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar