tisdag 6 april 2010

Bil

Idag har jag köpt mig en bil. Spritt ny, safirblå Dacia Logan 2010 års modell till paketpris. Det är dags att rea årets modeller snart kommer 2011-årsmodel.
Den här har lite högre säte, så det går lät att ta sig in och ur. Bakluckan är som pardörrar, så det är inget lyft uppåt och ingen hög kant man ska över. Helt enkel en pensionärsbil med AC och centrallås Radio ock CD-spelare.
Det hörs att jag är nöjd, jag får vänta ända till den 14 april innan jag kan hämta den. Jösses vad lång tid det är dit, det är som när man var barn och vänta på julafton.
Tänk att kunna åka ut, utan att behöva planera, be om hjälp eller beställa Taxi, en dröm, man blir fri kan göra det man vill och när man vill.Jag njuter redan av min nya frihet, se upp nu kan jag komma nerdimpandes när som helst, ingen kan känna sig säker.

2 kommentarer:

  1. Det är dig väl unnat med en ny bil. Gissa om jag är avis på dig.....:-)

    SvaraRadera
  2. Det får du inte vara, men jag förstår dig. Jag hade hellre haft Roger kvar, men jag tror han är nöjd med att jag köper mig en bil och kan komma ut lite

    SvaraRadera