söndag 4 april 2010

Shoppa loss

Idag åkte jag och Kicki ut, vi gjorde en shoppingrunda. Jag behövde skor att använda nu och tills det är dags för sandaler. Vi hittade typ ballerinaskor, på skopunkten. 249 kr paret. Jag valde ett par svarta och ett par röda, när jag skulle betala så fick jag 124 kr rabatt så jag betala 374 kr. Det kallar jag för fynd. Kicki köpte svarta och vita för de röda fanns inte i hennes storlek, så nu är vi fina om fötterna.
Vi gick så in i butiken brevid för stereolurar sladdlösa, Expert hade inga. Computer City på andra sidan skoaffären knallade vi in på, se där hade de inköpte ett set a´499 kr.
Efter det stegade vi så in på Rusta inhandlade där lite tvättmedel hygienartiklar. Efter det tog vi oss till COOP Forum, vi skulle ha dammsugspåsar, och lite annat. Dammsugspåsar är ett helt kapitel, förståndig som jag är hade jag skrivit upp att det var en Bosch dammsugare och vad påsarna hette.
Vi fick oss en smärre chock när vi skulle dammsuga idag, Jag sa åt Kicki att kolla om påsen var full. har pratat med Städerskan för nåra veckor sen och det var OK påsen behövde inte tömmas.Det är extra stora påsar på den här dammsugarn, påsen var så full så den var stenhård, förstår nu varför det såg dammigt ut efter bara några dagar,den sög ju bara upp 30% av dammet resten låg ju kvar bara för den inte orkade. Att den överhuvudtaget fungerade och inte lagt av på grund av slarv.
Påse bytt och Kicki har dammsugit en bit så tog Knut över.
När vi kom från affären så ringde vi så Knut och Rickard fick hjälpa oss in med varorna, en av kassarna gick sönder så de fick ta med sig ny påse ner. Skönt att komma in och få slå av på takten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar