onsdag 21 april 2010

Hemtjänst privat

Jag har nu haft kontakt med Vendelsö Vård och Hälsa AB och HSB Omsorg AB. Det är två bolag som har hand om hemtjänst och som kommun förordar. Nu står jag här i valet och kvalet. Det gäller att välja rätt, när jag nu tänker att anlita ett annat bolag för min hemhjälp.
Fick reda på att de här pärmarna där det står vad jag vill ha för hjälp och hur mina vanor m.m. Är rätt tunna för alla som har kommun som hemtjänst. Båda vill göra sitt bästa för att jag ska få det jag vill ha och att ta hänsyn till vad jag vill och mina vanor. De har bara undersköterskor som personal, bra då kanske man kan få ett svar om man har något besvär.Kommuns anställda, ja ibland kan man undra var de hittat sin personal, och om det inte behövs någon utbildning. Ska ringa i morgon före lunch och ge dem besked.
Var till Kaisa och gratulerade henne på 40-årsdagen. Lilltjejen hade gjort Parfaite med choklad i jättegott.Hon och Jonte fick mycket presenter och presentkort för att köpa växter för till Kollonilotten. Jonte fyllde för två veckor sen 40-år.
Tänk vad kul att kunna sticka iväg när man får lust, det där med bil ärunderbart.

1 kommentar: