torsdag 22 april 2010

Nu är det klart

Från 1 maj tar HSB omsorg över hemtjänsten hos mig. De har bara undersköterskor, det ger en trygghet. För med kommun har det varit så att det har varit små kloka gummor, som rekommenderar huskurer istället för vård.Läkaren har skrivit ut Pevaryl salva för svampinfektion som blåsar upp lite då och då, men se de skulle jag inte använda enligt en av personalen ska jag använda Inotyolsalva, man ska inte använda den på vätskande sår och inte om man är allergisk för den innehåller ullfettoch tjära. Ska inte använda Pevaryl Talk utan jag ska använda potatismjöl. Hur kan de amatörmässigt stå och rekommendera vårdtagare att inte använda det läkare skrivet ut. Utan exprementera med huskurer, det kan leda till katastrofer, för gamla människor som inte gör någon urskiljning utan litar på dessa hemtjänstandar som kommer och hjälper dem. De ifrågasätter inte deras kompetens utan tror de har sjukvårdsutbildning. Håll nu tummarna att det kommer att fungera. De kan inte slarva som kommun gör de har hela tiden kontroll på sig hur de utför sina uppdrag, de som är anställda av kommun kan slarva och fuska över utan att någon bryr sig.
Igår kväll upptäckte jag att bagaelampan lyste när jag släkt ner och låst bilen. Letade efter en knapp att stänga av den med, men hittade endast hur jag byter lampa. Tänkte som så, det kanske är fördröjning så den släcks efter en viss tid.Imorse så lös den inte när jag kom ut, men så fort jag öppnade bakdörren, när jag sen kom ner till Tandläkaren så lös den inte, det är så att den stängs automatiskt, men jag ttycker det tar en jäkla tid, borde bara ta någon minut, nu är det betydligt längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar