söndag 11 april 2010

Kommun lever efter mottot Skynda långsamt

Fortfarande förkyld, hostar och snorar. Trodde igår att jag skulle sjukna om, för jag frös hela dagen. Men jag var tydligen inte själv, hade med vädret att göra tydligen.
Det är jobbigt det här med förskylningar, det tar på krafterna. Jag blir sur på hemtjänstpersonalen, som går och jobbar bland de gamla, med rinnande näsa och hostande och nysande, har de inte fått lärt sig att ju äldre man blir sämre immunförsvar får man och en rejäl förskylning kan vara förödande för äldre personer.Nu vill jag bli frisk.
Väntar på att de ska höra av sig frän väntjänsten men det verkar vara som allt annat kommun håller i, långsam beslutsgång. De skulle ringa till mig om hembesök, men än har det varit tyst. De kommer väl inte igång förän till hösten när det är dags att ställa in promenaderna för halkan och snöns skull.Det var nu jag ville ha hjälp att komma ut och igång med att gå. Får väl trava på slälv och med mobilen i fickan om det skulle hända något. De skryter om att de tar hand om sina gamla, ja de har stora visioner, men verkligheten är något annat, ett evigt väntande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar