torsdag 24 september 2009

Infektion

Mina armbågar och och baksidan av armen ner mot händerna så är jag narig och skrovlig huden ligger liksom i flikar över varandra, samtidigt som det stundtals kan klia av bara attan. Har försökt att smörja det med Cano Derm hudkräm, även Betnovat. Vad som hänt, jo det har kommit in smuts och blivit väldigt ömt mörkrött nästan snudd på mörkblått.Igår såg det ut som det var en liten topp på det hela, jag klämde lite lätt. Plupp sa det och kom en massa gul gegga, jag klämde och det kom mycket smått och gott. Tvättade så med Asolsprit och lade på en kompress med Asolsprit. I morse så när hon från hemtjänst var här så tyckte hon som jag att det såg bra ut. Jag tvättade med sprit och lade på ett plåster men hon från hemtjänst tyckte inte jag skulle behöva något på. Tur var väl att jag lyssna på vad min inre röst sa. Det har vätskat under dagen och lossat en bit av det där skrovliga skinnet och det blev nytt spritförband ikväll. Det är ömt men hoppas det är på bättringsvägen i morgon. Nog sjutton dammar jag i armbågen både här och där.
Idag kom de med matvaror vi hjälptes åt Roger och jag så stora langen gick. Då var det snart på plats. Skönt att man kan laga maten själv och slipper hemtjänstens matlådor som farit land och rike kring. Hur mycket har de tappat på golvet och öst tillbaka i grytorna, Ni har väl inte glömt skolbespisningen och pasta som for i golvbrunn och östes tillbaka i grytan. URK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar