lördag 12 september 2009

Småpåvar

Vad trött jag blir på dessa personer, som har ett jobb där de är satta för att underlätta för patienterna på VC, Nu efter semestrarna verkar de ha fått fatt på ett gäng som tror de äger telefonen och de bestämmer om de ska lämmna över förfrågan från den patient som ringer. De sitter inte där för att sålla ut om folk ska få ett recept förnyat eller ej, de ska se till att det blir verkställt. Ringde i måndags för jag tog sista tabletten då, räknade med att jag skulle nog inte hinna få den före onsdag. Kollade idag lördag senast den hade inte kommit in .Det var den servicen jag blir så lessen när de gör så här. VC i Vendelsö har fått pris för sin service, men då har de inte träffat på dessa madamer.
I måndags så skulle jag till fotvården,men det blev framflytat en dag, nu kom jag inte ihåg om jag hade eller inte hade grejat det här resan tidigare. Allvarligt talat så tror jag att jag sköt upp det för jag var inte säker på dag. Jag bad henne att flytta över den resan till tisdagen eftersom fotvården hade blivit framflyttad en dag. Vad då hon skulle inte kunna bevillja det, det skulle fotvårdstanten göra. Du hon har inte befogenhet till det, det är ju ni som gör det varje gång jag ska dit. Det skulle de inte kunna göra, "varför kan ni inte göra det, det är ju därför jag ringer till er, för att ni ska lägga in tur och returresa från Vendelsö Skolväg till Norra Kronans gata" Efter mycket tugg så får jag till svar " Ja får väl gör a det då "säger hon, när jag tänker efter så tog hon inga närmare uppgifter, När jag så ska ringa efter en kvart och beställa bil så har det inte kommit in någon beviljan av resa till Norra Kronans gata, finns bara till VC. Jag ringer upp och frågar varför de inte fått iväg uppgifterna så jag kan beställa en sjukresa, var då lite stressad och upprörd blir så förbannad när de ska hålla på och leka småpåvar, hon skulle skicka iväg uppgifterna. I helsike hon fick iväg dem, hon struntade helt enkelt i det. Kom så på att det är inte de på VC utan på ett annat kontor och de har tydligen fått för sig att de ska konstra när folk vill få sjukresor inlagda. Jag har haft ett tjafs med dem tidigare, när jag också blev utan resa. Man är inte sjuk för ros skull och det blir dyrt med alla taxiresor, det kostade mig nästan 350:- bara för de skulle vara på styva linan.

2 kommentarer:

  1. Fy så jobbigt. Man har ju nog omkring sig ändå utan att det ska behöva bli sånt skit också.

    SvaraRadera
  2. Det6 har du rätt i, ska ner på onsdag till Gunilla distriktsköterskan så jag tänker och berätta för henne Då brukar det hända lite, och de brukar se till att jag slipper de värsta klåparna

    SvaraRadera