måndag 21 september 2009

Varför ska det strula så?

Natten var inte vad den borde varit, mina knän malde på och sömnen var lite si och så. Var klarvaken med jämna mellanrum slumrade till en stund. Funderade på om jag glömt att ta mitt halva piller innan sänggåendet, var så i bomben säker på att jag gjort det. Skylde det på oron över att de inte fått iväg mina recept, två veckor idag. Hittade pillret när jag var uppe och tog av mina näst sista värkisar.
Tjejen som skulle komma idag var sen av bara fan, vi var uppe 9:35 och hjälptes åt med att få på kaffe och få ordning på mackorna, då ringer telefonen och tjejen meddelar att hon är sen, hade svårt för att vara snäll, så jag svarade syrligt, "ja vi har märkt det" svarade jag och upplyste om att mitt blodsocker var i behov av påfyllning så vi hade börjat med kaffet.
Vi satt och fikade när hon kom. Hon började med att bädda sängarna, jag talade om vilket örngott jag ville ha på vilken kudde, det var väl inte så noga, "För mig är det noga, jag ska känna vilken kudde jag får tag i på örngottet och inte behöva tända lampan". Hon tyckte inte det var så noga, med ett spydigt leende. Naturligtvis inte om alla kuddarna är lika, men de är olikt stoppade en är tjockare och en är jämn och fin för att ha under huvudet och sen har jag en som jag kan knöla till mellan mina knän. Den tjockaste kramar jag om och får stöd för den axel som annars blir hängande i luften, det här är den tjejen som tyckte jag hade för mycket mat i kylen, ja det är nog så, hissen går inte ända upp.
När hon äntligen var klar så ringde jag VC och fick tag i distriktan, upplyste henne om att jag ännu inte fått mina recept levererade till Apoteket, upplyste henne om att jag mår inte bra av att få oroa mig så här, för en sak som är så enkel att ordna, hon lovade att på heder och samvete så skulle de vara inne senast 17:00. Det var dem jag skickade ner mitt barnbarn och hämta hem medicinen, han kom med en hel kasse. När han var iväg så ringde telefonen och det var distriktan som talade om att recepten hade kommit in, jo jag vet mitt barnbarn är på apoteket och hämtar ut den.
Städtanten var här idag Roger var instruktör och tala om vad som vi ville ha gjort utom det vanliga. Han börjar och angagera sig, bra det känns skönt när han är med och tycker till, så det inte är bara jag.
Idag var jag sugen på kyckling ris och currysås mums vad gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar