fredag 19 mars 2010

Det händer en del

Har fått svar från HSAN och har fyllt i de pappren och skickat iväg. Har haft samtal med Biståndshandläggaren och vi har diskuterat igenom en hel del. Förstod på henne att hon var inte riktigt klar över hur personalen fungerar. När jag berättade om när de gör mackor och om skoskydden kasar av så sätter de dom tillrätta och fortsätter med min macka. Det är viktigare att golvet inte blir lortigt än om det kommer snusk på min macka av deras manöver, där att skölja av sig eller byta handske inte finns i deras sfär. Hoppas bara det inte är någon som har hand om hygienansvaret bland de anställda, var handläggaren komentar.Jag talade också om att jag ville ha pärmen ifylld om mina önskemål och mina vanor Hon höll med mig att det var hög tid att göra det efter 10 månader. Nu får vi se vad som händer närmaste veckan-orna Det finns andra aktörer som jag kan anlita om jag inte får till en bättring. De ska få en chans till. Det är ju bara några som förstör för alla de andra,de flesta är jättebra, men när man på en vecka träffar upp till 14 olika personer, det är inte kul. Det höll hon med om, de försöker eller ska försöka få samma personer att gå till samma vårdtagare hela tiden för de ska slippa för många personer och komma ihåg vad de heter och hur de ser ut. Nu hoppas jag på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar