söndag 21 mars 2010

Ledsen

Fick höra idag skitsnack som gjorde mig ledsen. Förstår inte varför en del ska vara missundsamma, och samtidigt säga att de är rädda om mig. Jag är tillräkligt gammal för att kunna ta vara på mig själv, hitintills är det inget fel med mitt minne, huvudet har jag fortfarande på skaft.
Tror jag ska anmäla mig till Vem vet mest, för att vissa att jag inte är senil eller dement. Vilket jag får höra flera gånger i veckan. Det är jobbigt i längden, en dag exploderar jag, över skitsnack utan grund.
Jag har funderat på att köpa bil, för jag vill komma ut lite, eftersom jag inte kan ta mig in i bussens bakdörrar med min rollator och det är tji att få gå in i framdörren även med en ihopfälld rollator, kan möjligen ta mig in den vägen om de sänker insteget. Sen har vi ju bussförare som är dåliga att köra intill trottoarkanten, så man måste kliva ner i gatan för att komma på eller av. Det klarar inte jag. Kan inte få färtjänst för jag är för frisk och så haltar jag inte. Måste man halta när man har knäbesvär?
Tllbaka till det här med bil. Kan du köra bil? Den frågan fick jag idag, men du har ju inte kört på flera år, Nej det har jag inte jort, men 25 år som yrkesförare går bara inte spårlöst förbi. Kan du köra bil med dit knä? Ja det kan jag och varför skulle jag inte kunna det, Mitt vänstra knä är bättre nu än det varit på de senaste 15 åren. O köpa ny bil, det finns ju begagnade. Visst gör det de, men jag vill ha en bil jag kan lita på, det kostar pengar att ha en bil på verkstaden med jämna mellanrum.Ska jag ha en bra begagnad bil, kostar den nästan lika mycket som den här. Därtill är det 3 års garanti eller 10000 mil.Den är också skattebefriad i 5 år Kan du ta dig ut i garaget då. Ja det kan jag. Ja men du kan ju inte gå ut till bommen. Det kan jag nu, men sen december tills i början av februari så var det inte så plogat att det gick att ta sig fram med rollatorn på grund av snö och modd,och nyopererat knä, där jag först nu den senaste månaden har börjat att gå med två kryckäppar, ska jag gå längre sträckor och ha med mig saker så blir det rollator.Kan du lyfta in rollatorn då, Ja det kan jag. Hur länge tror du att du kan köra bil ett år eller hur länge. Det kan ingen säga inte ens frågeställaren vet hur morgondagen ser ut.
Då säger snillet, Ja jag ska inte åka med dig i allafall. Jag tvingar ingen att åka med mig,jag åker så gärna själv. Det ska bli så skönt att få känna lite frihet, kunna åka dit jag vill, när jag vill. Åka Taxi när jag behöver till apotek, och specialaffärer, och som nu till tandläkaren. Det är inte gratis att åka Taxi.
Det här har varit i säck innan det kom i påse, det är någon som är rädd att jag ska göra av med alla pengar så det inte blir något kvar att ärva.Det är fortfarande mina pengar och jag har ingen förmyndare över mig.

2 kommentarer:

  1. Försök att inte bry dig. Det är klart du ska köpa bil så du inte blir sittandes ensam där hemma. Stå på dig.

    SvaraRadera
  2. Jo, men hon försöker mästra, och tro hon vet bäst. Fundera på att kosta på mig en körlektion och be om ett utlåtande och seb rama in, och sätta på väggen

    SvaraRadera