söndag 4 oktober 2009

Höstväder

Jag hatar detta väder med blåst regn och knappt ljust om dagarna, kroppen ömmar i varenda led, jag fryser usch... Har knappt haft styrfart några dagar nu, lederna smäller och brakar så det hörs lång väg.
Äntligen ser min infektion ut att gå åt rätt håll.
Jag fryser om fötterna och ryggen, Rickard måste det ha fel på termostaten för han har fönstret öppet så har han inte stängt dörren ut till hallen utan det drar rätt ner i hörnet till min dator, funderade på varför golvet är så kallt, nu vet jag. Vi har ju inga trösklar så det är ett mellanrum på några centimeter mellen golv och dörr och det är ett jäkla golvdrag hit ut, men det förstår inte han. Det var 18º på golvnivå i går kväll.
Har i kväll sytt ett nytt örngott till Rogers monsterkudde så nu har han två att byta med. Sen sydde jag ihop påslakanen längst ner, sömmen hade gett sig så hållen vart för stor där man stoppar i täckena, och vi har glatta täcken så de kanar ur om hållet är för stort, man måste skaka tillbaka dem på plats varje morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar