onsdag 21 oktober 2009

Massmedia

Vad jag blir trött på de s.k kvällstidningarna. De slår upp stora löp om biverkningar av svininfluensavaccinet, vem som ska ta över efter Lagerbäck, Henke, Zlatan. Stora braskande rubriker. sen är det bara fantasier och spekulationer, och sen tycker jag de håller på och piskar upp stämmningar vad vi ska tycka om partierna, politiker, kändisar och om dittan och dattan. Vad som gör mig besviken är att de försöker blåsa upp en folkstorm mot vårt samhälle och dess grundpelare på icka fakta utan rena spekulationer. Dessa journalister ska väl vara opartiska och lägga fram fakta, men nu är det rena rama röran. Det som är allvarligaste är att folk tror på det här, för det som står i dessa blaskor är sant. Det enda som är sant är grundstommen i deras artiklar, men det skulle inte bli mycket till artikel om de bara skulle hålla sig till det , de måste blomma ut i egna fantasier och historier. Får man verkligen göra så? Tydligen. Metro är bra, korta tydliga notiser utan sensationslystnad.Jag läste löpet till vaccinet nu. När man läste det fick man uppfattningen att det var massor som drabbats och de var i det närmaste döende. En del hade fått lättare feberhöjning eller ömhet i armen eller känt sig lite hängiga. Så var det med dem biverkningarna, jag kände mig lite öm i armen vid lättare yttre tryck, men inte sjutton dör man av det.Vi borde bojkotta dessa blaskor, inte köpa dem och inte läsa dem på nätet. De kunde få stå där med sina artiklar som vi vägrar läsa för de inte kan vara sakliga. Ibland räcker det att läsa löpet, så vet man vad det står i tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar