torsdag 1 oktober 2009

Jäkla infektion

Trots pencillin är "infektionen" röd och varm idag och en svullnad, men det syns inget var. Ringde till distriktan som var här, hon kom och tittade. Hon klämde och stack hål på det hela men det fanns inget var, men likväl är det svullet och rött, jag känner mig frusen och hängig. Hon tog sänka, och jag fick order på att kolla blodsockret ofta, så att det inte sticker iväg. Hon lade spritförband på och hon kommer igen i morgon och kollar upp "såret" och då får jag veta vad blodprovet gav för resultat.
Jag blir så sur, jag har inte tid med sånt här. Jag har annat att göra än att vara dålig. orkade inte få upp gardinerna idag heller får ta ett krafttag i morgon, även om jag ska krypa på alla fyra.
Det blir så rörigt, först kommer ASIH så kommer hemtjänst och distriktan det är nästan så de springer omkull varandra på morgonen. Mitt i allt detta ska sen jag och Roger förflytta oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar