måndag 5 oktober 2009

Måndag 5 okt

Vaknar av att det gör ont i axlarna, lyckas vända mig och böka om i sängen. Tro det eller ej, jag somnar och sover djupt, vaknar av dörrklockan och en hurtfrisk röst som hojtar godmorgon. Helst vill jag sluta ögonen och sjunka in i sömnens ljuva famn igen. Denna envisa hurtfriska röst talar om att det är dags att gå upp och duscha, Oh milda makter, jag vill be människan dra åt helvete, störa mig så här tidigt, men jag besinnar mig och ber henne ta det lite lungt, säger jag samlar bara ihop armar och ben, så de kommer och samarbeta när jag kliver ur sängen. Dessa människor som ska tända upp så mycket lampor de hittar, jag vill bara ha lite ledljus, man behöver väl inte slå på hela batteriet. Blir duschad och får frukost, samtidigt kommer de från ASIH så det blir trångt om saligheten, men det ordnar sig och till slut är alla damer färdiga och vi blir själva.
Vi går in och intar sängläge efter ett par Alvedon, jag somnar gott och sover 1½ timma drygt. Jag går ut i badrummet och kollar in läget, beslutar mig för att tvätta, plockar i en maskin med tvätt och sätter igång maskinen. När jag är där ute så ringer det på dörren, Roger öppnar och pratar med någon, när jag kommer ut i hallen så är städerskan hos oss, jag blir helt ställd, "Men inte skulle du väl komma idag"? efter mycket snack fram och tillbaka och kontroll av kalendrar så kom vi fram till, att det var så.
Jag hade reagerat på att köksgolvet såg skräpigt ut på morgonen, och tänkte efter bara en vecka. Tänk vad fel man kan tänka, tror att det berodde på att fönsterputsaren var här förra veckan, och jag blandade ihop det på något vis. Skit samma nu är det städat och fint. Jag tyckte att det gått åt för mycket mat på en vecka, hm.. när jag kollade upp det hela så var det faktiskt två veckor sen jag fick hem några varor. Inget att undra på att det verkade tomt i kylen. I morgon så kommer de med nya färska varor.
Hoppas jag i morgon vaknar och är lite piggare och inte önskar att folk ska dra dit pepparn växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar