lördag 1 augusti 2009

Att man aldrig lär sig

Torsdag städade jag ur kylskåpet, var rädd att vi skulle smittas av salmonella så smutsigt var det, nu blänker det.Beställde sedan varor från Mataffären som skulle komma på fredagen mellan 12,00- 14,00. Hjälpte Roger med datorn och plockade in lite favoriter som han ville ha. Fredag morgon retade jag mig på att jag inte hittade Rogers schorts, tog fram en sopsäck, plockade ut en massa tröjor och åter tröjor, de var så gamla att de var märkta Connex en del var inte urtagna ur förpackningarna. Det var pikétröjor också Connex. gamla kalsingar med utsliten resår. Ja säcken blev full, det finns mer i en annan garderob, men det får bli en annan dag. Nu får han rum med sina kläder och kan se vad han har. Matvarorna kom och de var snart på plats, Roger hjälpte till att plocka upp och jag stuvade in i skåpen. Efter lunch tog vi oss en tupplur, vi behövde det.
Lördagmorgon var inte rolig, öm, ont kunde knappt rör mina överarmar, ont i nacken kunde knappt röra skallen, ja det blir värkisar och vila idag. Vet inte om jag ska sitta stå eller ligga, vandrar runt mellan stolar och säng, men jag vet att det går över på ett par dagar, men varför ska jag alltid ta i så jag blir så här eländig. Kan jag inte ta lite mindre och det tar två tre dagar istället för ett par timmar. För räknar man ut den tid jag är effektiv, blir summan lika av två dagar eller två timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar