lördag 8 augusti 2009

Missförstånd i kubik

Varför ska det vara så svårt att förstå varandra, varför ska det bli missförstånd, för ingenting. Varför måste vissa känna sig så förfördelade, för att de missförstår en mening, och sen ska man försöka förklara vad man menar, men det är som att hugga i sten, jag blir så ledsen när sånt här händer, vad man ska säga, vilka ord är de bästa, jag vet inte, har försökt ,men får ingen förståelse för vad jag säger, för det är enligt dem inte det jag säger, som jag menar, utan något annat. Normalt sett har jag lätt att leka med orden, göra nonsensmeningar, associera vissa ord till händelser som har en eller får en humoristisk bild. Jag vet att jag är för snabb ibland, men de som inte hänger med, brukar det gå att förklara hur jag tänkte. Igår var det tvärstopp, tjejen som var här och hjälpte till var helt avsaknad av humor eller att förstå andemeningen i hur jag tänkte. Hon hjälpte mig med mina kompressionsstrumpor och de är rätt tröga, så hon drar på dem på en stålställning som jag sen ställer mig upp och stoppar ner foten i och strumpan kommer förhoppningsvis på rätt ställe. Jag ställer mig upp och hon säger "fot" jag börjar skratta och säger "Att jag känner mig nästan som en häst." Hon fattar inget, blir tvärsur för hon inbillar att jag blir arg på henne, jag försöker att förklara, det som jag såg, som var det komiska i det hela. när hon säger fot, för så säger man till hästar, när man vill att de ska lyfta på fötterna. Likväl vidhåller hon, att jag är arg, för hon sagt fel ord. Försökte förklara, att det hade inget med, att vara arg utan bara det roliga i det hela, som jag såg det och inget att hänga upp sig på. Jag förklarade att det var OK från min sida, men se då började det om att vi missförstår alltid dem och bla bla... Det är OK säger jag nu pratar vi inte om det här mer Jag kände hela tiden hon var kvar och gjorde färdigt att hon var inte glad åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar