söndag 16 augusti 2009

Nattsnack

Har inte lust men jag måste plocka fram lakan tills i morgon, för i morgon orkar jag inte få fram dem. Det ska bäddas rent. Skönt med lite rutiner, här har det gått lite hipp som happ ett tag, när man inte orkar slöar man till och gör inte sakerna förän man MÅSTE och knappt ens då.
Jag trodde ett tag att fönstren skulle tryckas in, det blåste något vansinnigt, och vad ont jag fick i lederna. Jag mådde toppen när jag vakna idag, men säg den glädje som varar, framåt förmiddagen började lederna att ge sig tillkänna och det började straxt efteråt blåsa, nu ikväll så blev lederna bättre, förstår inte varför jag ska vara så känslig för dessa väderfronter. Vad ska vi med SMHI till de kan ringa till mig så kan jag tala om vädret närmaste timmarna *s*
Till middag idag åt vi Gulash oooh vad god den var, lyckades ovanligt bra idag. Det var två nöjda karlar här också, kul när man lagar mat och de uppskattar det de får på tallriken.
Sporten går vidare på vår TV som lider av Tinutus, hoppas den nya kommer imorgon, jag orkar inte lyssna på den här med detta hemska biljud, ja surr kan man säga.
I morgon kommer arbetsterapeuten hit till Roger, det är fråga om en rollator, han har lite problem med ena fotleden, den vill inte som han alla gånger, och då blir det inte rakt fram utan snubbelsteg i sidled, sen vill han komma ut och kunna gå till affären utan problem, blir han trött och andningen inte vill vara med, kan han ju sitta på rollatorn och vila tills andningen blir normal. Det börjar bli den tiden nu när man inte kan sätta sig var som helst ute. Vi har inte så många bänkar att sitta på i området, mycket förstördes av ungdommar från Tyresö för några år sen och det var Haninge bostäder som ägde husen då, de ersatte inte de trasiga bänkarna. Vi skulle behöva lite bänkar i området, men det finns ju då andra som ska förstöra, det som görs för allas vår trevnad.Sorgligt nog men sant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar