måndag 17 augusti 2009

Rena snurren

Nu verkar det som alla firmor fått snurren, de rear hit och dit. Du kan hitta allt vad du önskar dig till vrakpriser. Men frågan är, vem står för fiolerna? Någon måste ju betala för eller senare, hoppas affärerna på att du ska handla på krita, och att du då får betala ränta och andra omkostnader och att de där får tillbaka sina pengar. När jag köpte TV:n nu så surfa jag runt på price runner, den TV jag ville ha skilde ca 1000 kr från den dyraste till den billigaste firman, sen var det det här med frakt och leveranstid. Den jag valde var fraktfri när jag handlade för 1000 kr och de var den firma som levererade varan snabbast. De fick min order på fredagsmorgonen och måndagkväll hade jag TV:n hemma. Inte tjäna dem något extra på mig, TV:n är betald och klar. Nu har ju skattepengarna kommit och de vill vara med och dela på dem. Det är väl därför vi översköljs med extraerbjudanden hit och dit.
Nu börjar det bli dax för planering av julklappar, man får väl passa på nu när det är reor på rean.
När jag köpte nya sängar så upptäckte jag att det är dragkedjor på madrasserna, är det för att man ska kunna spara pengarna där istället för på banken, för bankräntorna på insatta medel är ju lika med noll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar