torsdag 27 augusti 2009

Vad sur jag blir

Satte mig och betalade räkningar, men vad sur jag blir när man får påminnelseavi med straffavgift 50 kr bara för att trappsnigeln inte lyckats att träffa min låda med räkningen. Men nu behöver vi inte få räkningar från sjukresor förän juni nästa år, Roger har nått högkostnadsskyddet.Jösses vad papper och elände det blir när någon blir sjukskriven, det gäller att hålla reda på Fackföreningsavgift gruppförsäkringar m,m. Ska till veckan ta och lägga över det på autbetalning så slipper man det beskymret.
Roger tror jag kan alla regler och bestämmelser och vad man kan få och inte få. Han har stora tankar om mig. Klart jag tar reda på vad som behövs och vad man kan få. Datorn är bra där kan man verkligen söka och hitta vad man söker men ibland får man verkligen leta, det gäller att söka på rätt ord och veta hur det stavas, det går inte att fuska.
När man lägger en sak på ett ställe för att man ska hitta det, varför ligger det inte där då? Jag letar efter en liten väska eller fodral kanske rätta namnet är. Det är till mobiltelefon men jag tänkte ha det till den sladdlösa så den alltid är med mig på Hjalmar, men kan för mitt liv inte fatta var jag stoppat den. Absolut inte där jag trodde. Men det är ju så det är att ha fibro, man använder halva dagen att leta efter saker som man lagt på absolut fel plats. Tur att jag inte har bärbar dator, skulle aldrig komma ihåg var jag hade den sist. Kanske om den var neongrön eller orange skulle underlätta att hitta den. Det är nog inget för mig, en fast plts där jag vet att datorn står är A och O.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar