tisdag 18 augusti 2009

Sammangaddning av störande oljud

Vaknade straxt för sju, sopbilen var här och skramla dåna och lät i största allmänhet. Efter det kommer det några pigga ungar och hojtar på, på väg till dagis. Försöker slappna av för att somna om, men vad hjälper det, snart är det ett par snacksaliga kärringar som hojtar på, hade nästa lust att vråla rakt ut HÅLL KÄFTEN. Vad händer sen, några fyrbenta vänner ville liksom tala om att de var pigga och och redo att hålla grannskapet vaket. Då gav jag upp, och insåg att det inte skulle bli något mer sova av. Vi började undra var vår hjälp tagit ivägen, klockan var 09:30. vi beslöt att gå upp och försöka få på kaffet. Roger tog kaffet och jag letade på bröd i frysen och bredde på smör och 2 hårda. Lade på pålägg och slogs med osten. Då kom tjejen som skulle hjälpa oss. Hon blev förbannad på ledningen som hade så dålig koll på vad de gör. Eftersom jag behöver hjälp för att få frukost i rätt tid på morgonen bara för diabetesens skull är det viktigt att man håller jämna tider Nu skulle hon ta tag i dem där på kontoret.
Hon fixade det som skulle göras och vi kände oss nöjda. Jag lade mig en stund och Roger höll ställningarna för de kom från ASIH och så vänta jag på samtal från Rogers läkare på VC. Vi byte plats Roger och jag jag fortsatte att vakta telefon och Roger intog sängen. Läkaren ringde och vi hade ett givande samtal, hon verkligen bryr sig. Efter det var det dags för lunch det blev soppa, sen for jag iväg till VC för blodtryck och vägning. Där blev det lite rörigt för hon hade en patient som han upptäckte att hon hade för knapp tid till, så hon tog mig imellan medan hon jagade Läkaren till karlen som var lite risig. men det ordna sig Hon tyckte mitt blodtryck är så lågt och jämt nu att vi kanske kan minska på medicinen. Det låter inte dumt. Det går framåt med vissa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar