fredag 21 augusti 2009

Mormor grejade tekniken

Nu har jag fått igång telefonen den sladdlösa, vad jag är stolt. Bad Rickard för några månader sedan, han började, men se det var fel på telefonen, jag protesterade och menade att det hängde nog på batterierna, men det var inget fel på dem, han fick ljud i telefon, jag hörde inget, kan inte vara något ljud där, när man stoppar kontakten i ett icke fungerande jack. Han sprang runt och skulle ha förstajacket, det kan han göra för det finns inget, möjligen det kan vara det som suttit i sovrummet, men eftersom jag inte ringer via Telia utan bredband då är inte de jacken intressanta. Jag ville han skulle köpa batterier men det kom inte hem några. Igår var jag till Handen på expert fick jag tag i rätt batterier. Satte dem på laddning och i eftermiddag kopplade jag in telefonen ringde upp min Mobil och jag ringde Kaisa och det fungerade. Mormor är duktig. Jag började med manuallen och läste den och upptäckte att jag gjort det man absolut inte ska gör med dessa batterier, låta dem sitt kvar i apparaten när den inte används då förstörs dem.
Idag har jag haft lite ont i axlarna, efter gårdagens utflyckt men det hade jag räknat med. Men det var värst när jag låg och somnade då vaknade jag av värk, har varit lite trött, men det hör också till, men det var inte så farligt bättre än väntat.
Hon som bestämmer om handikapersättning var här idag, och pratde med Roger och mig, med hjälpen vi har om mornarna, och hur Roger mår, vad hon kunde se så var det OK , nu är det bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar