måndag 3 augusti 2009

Nya stolar

Idag skickade jag iväg Roger och Rickard till Jysk och köpte ett par nya arbetstolar. Min har varit trasig i ett år det går inte att hissa upp den, men den är väl 8 år gammal minst, Rogers hänger väl med ett tag till, men vi köpte två för det var halva priset på dem. Och så köpte jag ett par dynor också, det är skönt att ha lite extra mjukt, trots att mina sittben är väl vadderade av fläsk så är de ömma och behöver lite extra mjukt.
Vi har inte monterat dem än, får väl bli morgondagens projekt. Skynda långsamt är mitt motto, varför jäkta? Hjärtat mår inte bra av det. Ser fram emot att skruva i morgon och få alla bitar att passa och skruvarna på rätt plats utan att bruka allt för fula ord.
Roger har idag skaffat sig abonemang på korsord, för han tycker spel blir så tråkiga i längden. Han ville ha lite hjärngympa, så nu har han lite att göra.
Vi har ikväll tittat på ett program om de vilda djuren i Stockholms stad, kaniner, rådjur, rävar, råttor,igelkottar och alla dessa fåglar. Det var intressant, att så mycket djur har anpassat sig till stadsmiljön och kan fortplanta sig där. Fåglarna som bygger bo på de mest otroliga ställen, och många gånger var beroende av närkontakt med människor för att klara sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar