tisdag 4 augusti 2009

Själv är bäste dräng

Funderaade på om Rickard skulle förstå att vi behövde lite hjälp med att montera stolarna, nä inte han inte, vännerna på nätet kan inte spela om han inte är med och dirigerar.
Plockade upp delarna till första stolen, blev förbannad för jag orkade inte klämma dit hjulen, skit samma får väl köra utan hjul. Tog en eftermiddagslur, kom på att jag kanske kunde ta en tving eller något liknande och presssa in dem på plats. Drack kaffe satte sen igång och monterade delarna till höj och sänkningen av stolen, sen kom jag till armstöd som skulle skruvas ihop med sits och ryggstöd, allt gick bra utom en skruv, när jag fått den på plats så gled den snett sa åt Roger att hålla i, jovisst då satte han fingrarna så jag såg ingen skruv överhuvudtaget, när jag påpekade det så fick han stora fräsen, när han lugnat sig så fortsatte vi men då satte han skallen ivägen, då vände jag på skiten och tänk då fungera det. Stol nummer två gick som på räls, jag sa till Roger "Vad galant den här stolen gick" Hans svara " Ja du hade ju övat på den första" Så sant. Nu var det bara hjulen kvar och att sätta stolen i röret till foten.
Roger gick och frågade Rickard om han kunde hjälpa oss och klämma i hjulen, 3 minuters väntetid så kom han och klickade i dem rätt enkelt det var ett par som var lite hårdare än de andra. Vi gjorde iordning alla kartonger som blivit i veckan och ville att Rickard skulle knyta ihop dem med ett snöre, nej då det behövdes inte, han tog kartongerna och gick iväg. Vad hände, jo det vi befarat de for isär och han fick plocka extra med dem för att få dem på plats, att man inte kan lyssna på vad äldre säger så man slipper att arbeta i onödan. Det är som om vår erfarenhet skrämmer dem, så de måste sätt sig på tvären.

3 kommentarer:

  1. Har Roger insett att han inte är världens bästa på det där med montering.....:-)

    SvaraRadera
  2. Nej *s* men jag har kanske lärt mig att stänga öronen när han skjuter fart,och håller på att spräcka livstycket

    SvaraRadera
  3. Man blir ju något av en diplomat till slut.....:-)

    SvaraRadera